50 jaar ttif.company

Max en Marielle aan het woord

ttif.company bestaat in augustus precies 50 jaar en dat is een hele mijlpaal! Max Schep en Marielle Bierens de Haan zijn sinds 2007 de trotse eigenaren van deze mooie, gedreven club. Hun zakelijk partnership startte overigens al 17 jaar geleden, toen ttif.company nog Hudson was en zij nog niet de eigenaren waren. Hoog tijd om stil te staan bij alles wat is geweest en nog gaat komen. En er is een hoop gebeurd! Aan het woord Max en Marielle.

ttif.company bestaat 50 jaar. Hoe voelt dat?

Max: “Ik denk direct aan twee dingen. Allereerst, Kasteel de Hooge Vuursche. Ik werkte toen net bij het NIBO en dat bestond toen 25 jaar. Dat werd daar gevierd. Ik was toen net 6 weken binnen en sliep die nacht in Hotel de Witte Bergen. Ik kwam niet uit die omgeving en woonde ergens anders. Dan nu weer 25 jaar later, woon ik daar dus in de buurt, 200 meter bij het hotel vandaan en bestaat onze organisatie 50 jaar! Dat vind ik echt bijzonder! De tweede herinnering is mijn sollicitatiegesprek toen. Ik solliciteerde als adviseur. Daar hadden ze niet zoveel vertrouwen in. In plaats daarvan boden ze mij een baan aan als coach. Er werd letterlijk gezegd: laat eerst maar eens zien wat je kan! Dat heb ik natuurlijk niet gedaan. Maar zo zie je maar hoe de dingen kunnen draaien.”

Marielle: “Bij mij komen er ook twee dingen direct naar boven. Dat is ons 40 jarig bestaan, en dat is ál weer 10 jaar geleden. Ik weet nog dat we een heel groot feest hadden. Onze eigen mensen, oud collega’s en alle mensen die in al die jaren wat hadden betekend voor ons. Dat doet mij realiseren dat ik wel al 17 jaar verbonden ben aan de organisatie en Max dus ook al zo lang ken. Dat voelt als een eeuwigheid!”

En het tweede: “Ik ben aangenomen door Max, en ook eerst afgewezen! Daar liet ik het niet bij zitten haha…en zie nu waar we staan. 50 jaar bestaan is een lange tijd. We laten zien dat wij ondanks alle veranderingen in staat zijn steeds de keuzes te maken die ons vooruit helpen. Dat vind ik echt bijzonder.”

Wat is het recept van het succes van de afgelopen 50 jaar?

Marielle: “Wij zorgen ervoor dat de continuïteit van onze onderneming gewaarborgd blijft. Dit doen wij door steeds intern en extern te kijken wat er gebeurt, zodat we tijdig actie kunnen ondernemen. Op die manier kom je niet voor verrassingen te staan.”

“Daarnaast heb je de strategische kant”, gaat Max verder. Als je kijkt naar onze markt-productcombinatie die wij al 50 jaar verkopen, is dat eigenlijk verschrikkelijk opportunistisch. Kijken naar wat de markt wil en daar naar toe werken. Dat is wat wij doen. En dat maakt ons daadwerkelijk anders dan bijvoorbeeld die doorgewinterde, HR-gedreven organisaties.”

Marielle: “Wij kijken meer op een organisatorische niveau naar de organisatie en dus ook naar de buitenwereld. Dat betekent dat we diensten introduceren, maar er ook weer afscheid van kunnen nemen. Wat ik overigens echt fantastisch vind aan onze organisatie is dat wij altijd mensen verder helpen met een volgende stap. Daar word ik echt heel blij van en dat in combinatie van een organisatie runnen.”

“Wij doen geen gekke dingen. We zorgen altijd dat we een appeltje voor de dorst hebben.”

Wat zijn de grootste veranderingen in 50 jaar ttif.company?

Mariëlle: “Letterlijk in mensen en locaties. Van 500 mensen groot en 60 locaties, naar vandaag de dag een club van 40 mensen waarvan 10 coaches verdeeld over de regio en de rest centraal in Amsterdam. Aangevuld met een landelijk en uitgebreid vast netwerk aan meer dan 100 experts waaronder arbeidsdeskundigen, bedrijfsartsen, etcetera. Dat is zó anders.”

Max: “Ook als type organisatie zijn we veranderd. Van een projectorganisatie naar een dienstverlenende organisatie. Wij willen een zo lang mogelijke en kwalitatieve relatie opbouwen en onderhouden met onze klanten én onze mensen.”

Hoe zouden jullie, je club omschrijven?

Max: “Ik vind dat wij met ttif & arbo bij de pareltjes horen in de arbomarkt. Het klopt qua dienstverlening en mentaliteit. Wij hebben de drive om onze klanten echt te helpen. Daar ben ik echt heel trots op!”

“Bij ttif & werk zijn we ook enorme stappen aan het maken. De ambitie is om ttif & werk daar te krijgen waar we met ttif & arbo nu staan. Als ik kijk naar de resultaten die we boeken, dan zijn we daartoe in staat. Ook dat maakt mij trots!”

Marielle: “We zijn daarnaast ook een leuke club! Ik vind het ongelooflijk knap dat wij elkaar allemaal het afgelopen jaar hebben geholpen, in de gaten hebben gehouden én elkaar hebben ontwikkeld! Daarbij koesteren wij onze klanten en geven wij ze de aandacht ze verdienen. Dat zegt zeker iets over onze mensen. Ik zie de wil en passie om het samen voor elkaar te krijgen, overal in terugkomen. Ik ben daar echt ontzettend trots op!”

Wat kunnen we de komende jaren van ttif.company verwachten?

Marielle: “Nog meer kwaliteitsverbetering, het ontwikkelen van onze mensen en het realiseren van groei om nog meer impact te maken op de markt.”

Max: “Uiteindelijk is het allemaal heel eenvoudig. Marielle en ik hebben niet het eeuwige leven. Ooit komen er anderen aan het roer. Wat wij daarom belangrijk vinden, is dat wij een organisatie achterlaten die zichzelf kan onderhouden.”

Tot slot…hoe willen jullie dat collega’s, klanten, partners, leveranciers etc. zich ttif.company over 100 jaar herinneren?

Marielle: “De partner die ook echt het verschil maakt! Voor onze mensen en onze klanten tot en met samenwerkingspartners zoals bedrijfsartsen, interventionisten en leveranciers.”

Max: “Wij brengen reuring, zetten de boel weer in beweging. Dat doen we en willen we ook graag. Zou mooi zijn als we op deze manier herinnerd worden!”

Een knettergoed team dat zoveel binding en kracht van zichzelf heeft dat wij niet eens nodig zijn!

Max

Geschreven door:

Jacky Dumas

Marketing & Communicatie specialist

Lees ook deze verhalen