Foutje bedankt!

Bij ttif.company hebben we een belangrijke waarde: fouten maken mag, maar herhaal ze niet drie keer! Altijd fijn om te weten, maar wat doe je als jij degene bent die best een pijnlijke fout maakt… Dat overkwam onze creatieve collega’s van Marketing en HR.

ttif-tas

Onlangs werkten Jacky en Mandy met veel enthousiasme aan een leuk idee: een uniek tasje ontwikkelen. Het ontwerp was klaar en de tasjes werden met zorg gedrukt. En toen was het zover… de allereerste ttif-tasjes waren een feit! Maar tot grote schrik ontdekten zij dat er een spelfout in de URL op het bedrukte tasje was geslopen. De eerste reactie: die kunnen de prullenbak in!

Maar wacht, laten we dit anders aanpakken!

“In plaats van in paniek te raken (oké, toegegeven, de eerste paar minuten waren een beetje hectisch), besloten we om deze fout te ‘ownen’ en er op een creatieve manier mee om te gaan. We zagen het als een kans om het tasje nóg ludieker te maken, wetende dat er nooit (maar dan ook echt nooit) meer zo’n oplage zou komen!” aldus Mandy.

En zo geschiedde…

“De les die we uit deze fout hebben geleerd: check, check, dubbelcheck! Fouten maken is menselijk, maar het gaat erom wat je ermee doet. We hebben bewezen dat we niet bang zijn om onze vergissingen te omarmen en er iets positiefs van te maken,” vertelt Jacky.

Fouten maken: van paniek naar trots

Eind goed, al goed dus… het tasje wordt nu met trots gedragen door de collega’s én er wordt bijna dagelijks om gelachen. En wie weet, wordt dit unieke tasje een heus collector’s item, want ze worden immers in het huidige ontwerp niet meer geproduceerd 😉

Benieuwd hoe Mandy en Jacky met deze uitdaging zijn omgegaan? Klik op  de video en laat je inspireren!

Geschreven door:

Jacky Dumas

Marketing & Communicatie specialist

Lees ook deze verhalen