Blik op de toekomst

Directeur Pascal aan het woord over de toekomst van ttif.company

ttif.company vierde afgelopen jaar haar 50-jarige jubileum! Wanneer je zo’n lange tijd meegaat is er natuurlijk voldoende om op terug te blikken. Dat hebben we ook gedaan in een eerder interview met directeur-eigenaren Max en Marielle. Hoe leuk terugblikken ook is, we kijken ook vooral naar de toekomst! Hoe die er voor ttif.company uitziet hebben we gevraagd aan Pascal Broertjes, sinds 2020 ook één van de directeuren van ttif.company.

Lees hieronder het hele interview.

ttif company

Vorig jaar bestond ttif.company 50 jaar! Hoe is dit jubileumjaar geweest?

“50 jaar is natuurlijk een fantastische mijlpaal waar we ontzettend trots op zijn! Wij zijn als organisatie – net als de markt waarin wij actief zijn – continu in beweging en ontwikkeling. En dat maakt dat we altijd voorop blijven lopen en uitgegroeid zijn tot de full-service provider op het gebied van preventie, verzuim en inzetbaarheid! Als gevolg van Corona hebben we ons jubileum logischerwijs niet zo gevierd als aanvankelijk gepland. Eén ding is zeker: van uitstel komt geen afstel. Voor onze collega’s en partners komt er in juni een groots feest.”

En er was ook nog een tweede jubileum!

“Ja, wat een leuke bijkomstigheid is, is dat ook ik mijn 10-jarig jubileum vierde in dit feestjaar. Na verschillende sales gerelateerde rollen te hebben vervuld vroegen Max en Mariëlle mij twee jaar geleden om als directeur niet alleen sales & marketing, maar ook ttif & werk te leiden. Daar heb ik echt geen seconde over na hoeven denken. In een arbeidsmarkt waar tegenwoordig veel gejobhopt wordt, laat dit natuurlijk goed zien van hoe het óók kan. Wel van cruciaal belang natuurlijk dat je elkaar vindt op kernwaarden, matcht op ambitie en vooral doet waar je passie ligt. ttif.company: ttif & arbo en ttif & werk is echt een fantastische organisatie met ambitieuze collega’s en een vooraanstaande dienstverlening.”

“Wij zijn een full service provider op het gebied van verzuim, inzetbaarheid en preventie.”

Hoe gaat het in de markt van arbodienstverlening?

“Organisaties hebben andere verwachtingen van hun arbodienst. Voorheen ging het over hoe snel met een verzuimende medewerker contact werd opgenomen en hoe snel je de bedrijfsarts kon inschakelen. Tegenwoordig zoeken organisaties een partner die adviseert, verrast en echt samen wil optrekken om te werken aan een gezonde organisatie. De doelstelling is niet meer sec werken aan een lager verzuimpercentage. Samen met ons als arbodienst zoeken organisaties een antwoord op vragen als: hoe zorg ik voor inzetbaar, gemotiveerd en productief personeel? En wat vraagt dit dan aan vaardigheden en kennis van mijn management? Wij helpen onze klanten bij de invulling van hun middellange termijn strategie ten aanzien van duurzame inzetbaarheid. Dat was ooit een containerbegrip, maar krijgt vandaag de dag steeds meer inhoud!”

En hoe zit dat met loopbaanbegeleiding?

“Hetzelfde zie je ook in het kader van loopbaan- begeleiding. Wij begeleiden veel medewerkers vanuit verzuim naar een nieuwe baan (re-integratie tweede spoor). Samen met onze klanten maken wij ook met loopbaanbegeleiding steeds meer de verschuiving naar preventie en inzetbaarheid. Onze klanten willen samen met ons optrekken om verzuim in de toekomst te voorkomen. Welke trends zien we in trajecten tweede spoor en wat kunnen we hiervan leren naar de toekomst toe? Er zijn natuurlijk een tal van preventieve instrumenten die je kan inzetten om een medewerker inzetbaar te houden. Van loopbaanadvies en outplacement tot en met coaching op actuele thema’s als werk/privé balans en werkdruk.”

Wat betekent deze ontwikkeling voor ttif & arbo en ttif & werk?

“Wij willen niet de grootste, maar de beste zijn.” Dat is een belangrijke slogan van ons. We zijn een boetiek en willen kwaliteit leveren. In de samenwerking met onze klanten komt de focus de komende jaren te liggen op de verdieping. Vanuit een consultancy rol nóg meer inzetten op de thema’s preventie en inzetbaarheid bijvoorbeeld. En dit geldt voor zowel ttif & arbo als ttif & werk. Van verzuim naar preventie. We bewegen als het ware steeds meer naar voren door casus of traject overstijgend te werken en Wet verbetering poortwachter nog meer te zien als de basis, maar niet ‘alles bepalend’. Het gaat over leiderschap, gedrag en cultuur. De kreten arbodienstverlening en loopbaanbegeleiding dekken eigenlijk de lading helemaal niet meer van wat wij samen met onze klanten willen nastreven.”

Is dit altijd de ambitie geweest?

“Al in 2003 wilden wij een ander en vernieuwend geluid laten horen in deze toch wat traditionele en soms behoudende markt en dat willen we vandaag de dag nog steeds. Dus ja, absoluut!”

Hoe bereik je dit?

“Doorslaggevend is dat je nauw optrekt met je klant. Echt vanuit partnership en eenzelfde visie werken aan een gemeenschappelijk doel. En dat je hier gedreven mee aan de slag gaat met talenten en professionals met drive en passie voor het vak. Vakidioten dus! En dat zijn wij.”

“Gedreven vakidioten met passie voor het vak, dat zijn wij!”

Waar ben jij echt trots op?

“Dat het merendeel van onze nieuwe klanten zich bij ons aansluit vanuit de relatie. Een HR contactpersoon die bij een nieuwe werkgever aan de slag gaat en ons weer weet te vinden of een advies uitbrengt naar een HR professional uit zijn of haar netwerk. Daar ben ik echt knettertrots op! Dat betekent namelijk dat niet alleen ons verhaal en onze visie aanspreken, maar we ook echt kwaliteit leveren. Echt een groot compliment voor alle collega’s die hier elke dag keihard voor en aan werken.”

Wat maakt dat ttif.company al 50 jaar bestaat en nog vele jaren tegemoet gaat?

“In de afgelopen 50 jaar hebben wij altijd goed weten in te spelen op de ontwikkelingen in de markt. Ook op de uitdagingen die Corona met zich meebracht hebben we goed weten te acteren door innovaties en een hands-on aanpak. Alles valt of staat met passie voor het vak en die is er absoluut. Wij staan niet stil en dagen onszelf iedere dag weer uit dat extra stapje te zetten: voor ons team én de klant. Dat blijven we de komende 50 jaar zeker nog doen. Dus kom maar op!”

“Wij willen niet de grootste, maar de beste zijn. Kwaliteit leveren is een belangrijke pijler”

Geschreven door:

Jacky Dumas

Marketing & Communicatie specialist

Lees ook deze verhalen